ΓΥΜΝΑΣΙΟ-Λ.Τ. ΛΙΒΑΔΙΟΥ
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Λάρισας
Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ) 3110904
ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Έδρα του Σχολείου: ΛΙΒΑΔΙ ΕΛΑΣΣΟΝΑΣ
Τηλέφωνο:2493041394 
e-mail:mail@gym-livad.lar.sch.gr
Διευθυντής Σχολικής Μονάδας : ΚΙΤΣΟΥΛΗ ΞΑΝΘΙΠΠΗ
Αναπληρώτρια Διευθύντρια : ΠΛΙΟΥΤΣΙΑ ΑΣΠΑΣΙΑ
Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων: ΓΚΡΙΖΟΥ ΣΟΦΙΑ

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας (άρθρο 37, Ν.4692/2020)

Με τον όρο «ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ» εννοούμε το σύνολο των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για την ομαλή και αποτελεσματική λειτουργία του σχολείου.

Η  σχολική κοινότητα είναι ένα  οργανωμένο κοινωνικό σύνολο  και  προετοιμάζει τους νέους να ενταχθούν ομαλά στην κοινωνία. Η εσωτερική οργάνωση της σχολικής ζωής οφείλει να εκπαιδεύει και να διαπαιδαγωγεί σύμφωνα με τα πρότυπα και τις ανάγκες της δημοκρατικής κοινωνίας και  αποβλέπει στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της   σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Στο πλαίσιο αυτό ο όρος «κανονισμός λειτουργίας σχολείου» αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του  σύγχρονου  σχολείου.

Σημαντική θεωρείται  η συνεργασία των μαθητικών κοινοτήτων και των εκπροσώπων της με τη Διεύθυνση του σχολείου. Σε αυτό το πλαίσιο, οι  πρόεδροι των τμημάτων και το δεκαπενταμελές συμβούλιο συνεδριάζουν και συζητούν με τη Διευθύντρια σε τακτά διαστήματα για  ζητήματα του σχολείου.

Επίσης θεωρούμε ότι η καλή συνεργασία των Κηδεμόνων των μαθητών με τους διδάσκοντες του σχολείου είναι βασικός παράγοντας του θετικού και υποστηρικτικού κλίματος που χρειάζονται οι μαθητές και επενδύουμε σ’ αυτό.

Θεωρώντας ότι η παιδευτική προσφορά ενός σχολείου δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο  στη διδασκαλία, οι μαθητές ενθαρρύνονται να συμμετέχουν σε ποικίλες  δραστηριότητες  (εκπαιδευτικές εκδρομές, γιορτές, καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, πρωτοβουλίες ανακύκλωσης και αναδάσωσης, δράσεις αλληλεγγύης κ.λ.π.).

1. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΏΝ

Οι μαθητές πρέπει να έχουν έρθει  στο  σχολείο πριν το χτύπημα του κουδουνιού, στις 8:30 το πρωί, ενώ οι εφημερεύοντες καθηγητές οφείλουν να  προσέρχονται  λίγο  νωρίτερα.

Στις 8:30π.μ. κτυπά το κουδούνι  κι ακολουθεί η  πρωινή συγκέντρωση και προσευχή. Όταν  βρέχει ή κάνει πολύ κρύο, οι μαθητές συγκεντρώνονται για την πρωινή προσευχή σε  εσωτερικό χώρο του σχολείου. Όλοι οι μαθητές πρέπει να  παρευρίσκονται στην πρωινή συγκέντρωση του σχολείου. Αυτή είναι μια  ευκαιρία συνάντησης και ενημέρωσης. Με τη σημερινή σύνθεση του μαθητικού πληθυσμού είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν αρκετοί μαθητές με διαφορετικές θρησκευτικές αντιλήψεις. Έχουμε δικαίωμα ασφαλώς να μη μετέχουμε στην πρωινή προσευχή. Παράλληλα, όμως, έχουμε υποχρέωση να σεβόμαστε το δικαίωμα της ενεργού συμμετοχής των υπολοίπων.

Παραμένουμε στον χώρο του σχολείου από τη στιγμή της προσέλευσής μας μέχρι την ώρα που θα σχολάσουμε.  Είμαστε υποχρεωμένοι να σεβόμαστε και να τηρούμε το ωράριο του καθημερινού προγράμματος. Ο διδάσκων καθηγητής πρέπει  να βρίσκεται εγκαίρως στην αίθουσα διδασκαλίας και οι μαθητές χωρίς χρονοτριβή να κάθονται στις προκαθορισμένες θέσεις με  ευπρέπεια.
Μετά την είσοδο του καθηγητή στην τάξη και το κλείσιμο της πόρτας,  ο μαθητής θεωρείται αργοπορημένος και δικαιούται να εισέλθει στην αίθουσα μόνο  μετά από συναίνεση της Διεύθυνσης του σχολείου και του διδάσκοντα, διαφορετικά  παραμένει  σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο του  Σχολείου (γραφείο γραμματείας-Διευθυντή) και εισέρχονται στην τάξη του, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.  Η καθυστερημένη προσέλευση  (όταν γίνεται συχνά) τιμωρείται.

Αποχωρούμε από τις τάξεις μόλις χτυπήσει το κουδούνι του διαλείμματος και κατόπιν υποδείξεως του διδάσκοντος, έχοντας φροντίσει να πάρουμε  μαζί μας τα απαραίτητα για το διάλειμμα αντικείμενα.  Κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων ή των κενών  δεν απομακρυνόμαστε από τον αύλειο χώρο χωρίς άδεια. 

Δεν επιτρέπεται η αυθαίρετη αποχώρηση από το σχολείο, χωρίς προηγούμενο σχετικό αίτημα που θα υποβάλει ο ίδιος ο κηδεμόνας τηλεφωνικά  και σχετική άδεια εξόδου από την διεύθυνση του σχολείου. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας.

 Αποχωρούμε την ώρα που προβλέπεται, φροντίζοντας ιδιαίτερα, κατά την έξοδό μας από το σχολείο, για την αποφυγή ατυχημάτων.

2. ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Το Ωρολόγιο Πρόγραμμα είναι αυτό που προβλέπεται  από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων/ουσών ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

Κατά τη διάρκεια κενών (όταν δεν μπορεί να γίνει αναμόρφωση του προγράμματος) οι μαθητές παραμένουν στην αίθουσα τους και εφόσον υπάρχει εκπαιδευτικός που μπορεί να τους επιβλέπει μπορούν να βγουν   στον αύλειο χώρο.

3.    ΡΟΛΟΣ- ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Η συμπεριφορά του Διευθυντή και των  καθηγητών   απέναντι στους μαθητές πρέπει να εστιάζεται στα ακόλουθα χαρακτηριστικά:
•    Ειλικρίνεια, Δικαιοσύνη και Αγάπη, Σεβασμό στην προσωπικότητά τους, στις ιδιαίτερες ανάγκες τους και στις όποιες πολιτισμικές και θρησκευτικές τους ιδιαιτερότητες.
•    Σταθερή στάση και επιμονή σε κανόνες κοινά αποδεκτούς από τον σύλλογο των διδασκόντων. Εξασφάλιση της ευταξίας μέσα και έξω από την αίθουσα διδασκαλίας

Επιπλέον ο/η  Διευθυντής/ντρια  του Σχολείου:

  • Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  • Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  • Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  • Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  • Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων και την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη.

Οι εκπαιδευτικοί πιο συγκεκριμένα οφείλουν να:

  • συμβάλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα. Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια χωρίς διακρίσεις. Καλλιεργούν και εμπνέουν με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  • διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών και να διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης
  • προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και να εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  • ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • συνεργάζονται με τον Διευθυντή, τους γονείς και τους αρμόδιους ΣΕΕ για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
  • συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.

3. Η ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Οι μαθητές  οφείλουν να συμπεριφέρονται με σεβασμό και ευγένεια προς τους  καθηγητές  αλλά και τους συμμαθητές τους. Σεβόμαστε το δικαίωμα του άλλου να έχει διαφορετικές ιδέες , απόψεις και θρησκευτικές αντιλήψεις.

Τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών,  θα λύνονται με τη διαμεσολάβηση του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος και στη συνέχεια, αν αυτό κρίνει ο καθηγητής ή ο μαθητής, εφ’ όσον δεν ικανοποιηθεί, από τη Διεύθυνση του σχολείου.

Δεν επιτρέπεται για οποιοδήποτε λόγο η χειροδικία, οι χειρονομίες, οι βωμολοχίες, οι προσβολές και γενικά οποιαδήποτε συμπεριφορά υποβαθμίζει την ανθρώπινη προσωπικότητα.  Λύνουμε τις διαφορές μας με διάλογο και δεν καταφεύγουμε σε χρήση βίας, σωματικής ή ψυχολογικής.    Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής δεχτεί σωματική ή λεκτική βία από συμμαθητή του, τόσο ο ίδιος όσο και οι συμμαθητές που ήταν παρόντες στο περιστατικό οφείλουν να το αναφέρουν στον εφημερεύοντα καθηγητή ώστε να ενημερωθεί ο σύμβουλος σχολικής ζωής, ο υπεύθυνος του τμήματος και η  Διεύθυνση του σχολείου.

Σχετικά με τη διδασκαλία-εξετάσεις:

  • Την ώρα της διδασκαλίας σεβόμαστε το δικαίωμα  των συμμαθητών μας για μάθηση και των καθηγητών για διδασκαλία.
  • Οφείλουμε να φέρνουμε μαζί μας τα βιβλία μας και  ό,τι χρειάζεται για τη σχολική μας εργασία. 
  • Αποδεχόμαστε με ευγένεια τις υποδείξεις-παρατηρήσεις των καθηγητών.
  • Η λήξη του μαθήματος προσδιορίζεται από το χτύπημα του κουδουνιού και τη συγκατάθεση του διδάσκοντα. 
  • Η  ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία προβλέπει τις συνέπειες για κάθε προσπάθεια καταδολίευσης των εξετάσεων, μέσω των  αντιγραφών, των υποκλοπών κ.λ.π.

Σχετικά με τη προστασία του χώρου του σχολείου-ασφάλεια:

Οι μαθητές θα πρέπει να μη ρυπαίνουν το σχολικό χώρο αλλά και να σέβονται  τη  σχολική περιουσία, δηλαδή τα εποπτικά μέσα και τη λοιπή  υλικοτεχνική υποδομή. Φροντίζουν να μην λερώνουν τους τοίχους και να μην προκαλούν ζημιές σε πόρτες, παράθυρα, πόμολα κ.τ.λ.  Φθορές, ζημίες, κακή χρήση, έλλειψη συντήρησης της  περιουσίας του σχολείου πρακτικά αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητες  του σχολείου και παιδαγωγικά εθίζουν το μαθητή στην αντίληψη της απαξίωσης της  δημόσιας περιουσίας.

Αναλυτικά:

  • Διατηρούμε κάθε σχολικό χώρο καθαρό, δε γράφουμε στα θρανία και στους τοίχους και φροντίζουμε να βρίσκεται ο εξοπλισμός του σχολείου σε καλή κατάσταση. Ιδιαίτερα στα εργαστήρια, χρησιμοποιούμε με ιδιαίτερη προσοχή και υπευθυνότητα τα όργανα, τις συσκευές και τους υπολογιστές. 
     Όποιος προκαλεί σκόπιμα ζημιές ή ρυπαίνει τους  χώρους πρέπει να καθαρίζει ή να αποκαθιστά τη ζημιά. Επισημαίνεται ότι όποιος προκαλεί φθορά στην περιουσία του σχολείου ελέγχεται πειθαρχικά και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον ίδιο ή τον κηδεμόνα του.
  • Δεν χρησιμοποιούμε τους εσωτερικούς χώρους του σχολείου ως χώρους παιχνιδιού. Οι διάδρομοι και οι σκάλες δεν αποτελούν χώρους για τρέξιμο ή πάλη.
  • Το αθλητικό παιχνίδι στον αύλειο χώρο του σχολείου ή στο γυμναστήριο  επιτρέπεται μόνο μετά από άδεια και εποπτεία του καθηγητή φυσικής αγωγής ή παρουσία του εφημερεύοντος καθηγητή.
  • Ο χώρος του σχολείου δεν είναι κατάλληλος για να προσκαλούμε φίλους και γνωστούς. Αν εντοπίσουμε κάποιον εξωσχολικό, οφείλουμε να ενημερώνουμε το γραφείο της Διεύθυνσης.
  • Δε φέρνουμε μαζί μας επικίνδυνα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα, καθώς επίσης και μεγάλα  χρηματικά ποσά. Σε περίπτωση απώλειάς τους, είμαστε εμείς υπεύθυνοι.

Επιπλέον δεν επιτρέπεται:

  • η χρήση του ανελκυστήρα από τους μαθητές, εκτός αν συντρέχουν λόγοι υγείας. Στην περίπτωση αυτή ο/η  μαθητής/ρια θα πρέπει να έχει  άδεια από τη διεύθυνση του σχολείου.
  • η μεταφορά των πυροσβεστήρων και η ενασχόληση με αυτούς.
  • η κατανάλωση καφέ, αναψυκτικών και φαγητού καθώς και το μάσημα τσίχλας  στις αίθουσες διδασκαλίας κατά τη διάρκεια του μαθήματος ούτε από τους μαθητές ούτε από τους εκπαιδευτικούς.
  • το κάπνισμα των μαθητών στους χώρους του  σχολείου  σύμφωνα με απόφαση του Υπουργείου Παιδείας.
  • η χρήση των κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών που διαθέτουν συστήματα επεξεργασίας ήχου και εικόνας  στο χώρο του σχολείου, σύμφωνα  με σχετική απόφαση του Υπουργείου Παιδείας. Η καταγραφή στιγμιότυπων στην τάξη κατά τη διάρκεια του μαθήματος, καθώς επίσης και  σε οποιοδήποτε χώρο του σχολείου, αποτελεί σοβαρό παράπτωμα. Σε περίπτωση που κρίνεται από τους γονείς των μαθητών απολύτως απαραίτητη η κατοχή κινητού, ο μαθητής οφείλει να έχει το τηλέφωνο κλειστό κατά την παραμονή του στο σχολικό χώρο. Σε κάθε περίπτωση σε ώρα ανάγκης ο μαθητής μπορεί να χρησιμοποιήσει το τηλέφωνο της Διεύθυνσης του σχολείου. 
  • Αυτονόητο θεωρείται ότι ούτε οι διδάσκοντες επιτρέπεται να χρησιμοποιούν τα κινητά τους τηλέφωνα κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.

Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

H ανάπτυξη θετικού κλίματος και κλίματος εμπιστοσύνης  αποτελεί σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Ουσιαστική  είναι η  συνεργασία με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια και η συμβολή του συμβούλου σχολικής ζωής.

Εκδηλώσεις-Διδακτικές επισκέψεις-Εκδρομές


•    Οφείλουμε να συμμετέχουμε και να παρακολουθούμε τις εκδηλώσεις του σχολείου, επιδεικνύοντας τον ανάλογο σεβασμό.
•    Κατά τη διάρκεια διδακτικών επισκέψεων και σχολικών εκδρομών, που συνδυάζουν τη μάθηση και ενημέρωση με τη διασκέδαση, είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθούμε το γενικό πρόγραμμα και τις οδηγίες των συνοδών καθηγητών και να σεβόμαστε τους χώρους που επισκεπτόμαστε.

Σχολικά παραπτώματα

Αποκλίσεις των μαθητών από τη δημοκρατική  συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του σχολείου, από τον οφειλόμενο σεβασμό στον εκπαιδευτικό, στη σχολική  περιουσία, στο συμμαθητή  πρέπει να θεωρούνται σχολικά παραπτώματα. Τα σχολικά παραπτώματα θα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων πρέπει να είναι η τελευταία επιλογή, όμως δεν αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο. Η επιείκεια χωρίς όρια καλλιεργεί την αντίληψη της ατιμωρησίας.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του εκπαιδευτικού της τάξης με τον Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

4. ΑΠΟΥΣΙΕΣ

Η φοίτηση των μαθητών πρέπει να είναι τακτική : οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους. Οι απουσίες των μαθητών και οι συνέπειες αυτών, όπως προβλέπονται από την ισχύουσα νομοθεσία,  είναι ένα σοβαρότατο θέμα το οποίο πρέπει να αντιμετωπίζεται από κοινού από το σχολείο και την οικογένεια.

Η παρακολούθηση όλων των μαθημάτων πρέπει να είναι ανελλιπής και όχι επιλεκτική: Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται μαθητής να απουσιάσει επιλεκτικά από μεμονωμένα μαθήματα. Αν απουσιάσει μεμονωμένη ώρα, μπορεί να γίνει δεκτός την επόμενη ώρα, μόνο μετά από έγκριση της Διεύθυνσης του σχολείου και για σοβαρούς λόγους.

 Σε περίπτωση που ένας μαθητής αποβάλλεται από την αίθουσα διδασκαλίας, οφείλει να προσέλθει στη Διεύθυνση του σχολείου και να παραμένει έξω από το γραφείο της Διεύθυνσης για απασχόληση. Ο καθηγητής που επέβαλε την ποινή οφείλει μετά το πέρας του μαθήματος να ενημερώσει το ποινολόγιο αλλά και τους γονείς-κηδεμόνες.  

5.ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

 Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι το συλλογικό όργανο των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών και πρέπει να είναι σε επικοινωνία με τη Διεύθυνση  και με το  Σύλλογο των Διδασκόντων για την προαγωγή του σχολικού έργου καθώς και για την υποστήριξη των διάφορων ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων

Ο  Γονέας-Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη, τακτική και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή,  αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.

Θα ήταν σκόπιμο ο κηδεμόνας κάθε μαθητή να προσέρχεται στο σχολείο για την τακτική ενημέρωσή του σχετικά με την  επίδοση, επιμέλεια, φοίτηση και συμπεριφορά του μαθητή σύμφωνα με το Πρόγραμμα Ενημέρωσης των Κηδεμόνων που ανακοινώνεται από το σχολείο στην αρχή του  διδακτικού έτους.

 Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο

Η ενημέρωση των γονέων και κηδεμόνων γίνεται επίσης ως εξής:

  • Στην αρχή κάθε  έτους πραγματοποιείται η καθιερωμένη συνάντηση του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων με το Διευθυντή και το Σύλλογο διδασκόντων
  • Μέσω email
  • Μέσω ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  • Τηλεφωνικά, σε έκτακτες περιπτώσεις.

Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών 

Εκτός από την καθημερινή ενημέρωση την ώρα της προσευχής υπάρχει και  ο Πίνακας ενημέρωσης των  μαθητών όπου αναρτώνται σημαντικές ανακοινώσεις που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία (ωρολόγιο πρόγραμμα, αλλαγές, εκδηλώσεις) καθώς και ενημέρωση των μαθητών για θέματα που τους αφορούν (έγγραφα υπουργείου Παιδείας, στρατολογία, προγράμματα, δράσεις). Πίνακες ανακοινώσεων υπάρχουν και στις τάξεις.

 6.  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

Ο Διευθυντής του Σχολείου, στην αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου.

Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, έχει καταρτιστεί σχέδιο διαφυγής και πραγματοποιούνται τακτικά ασκήσεις ετοιμότητας.

Ακόμη , σε καταστάσεις πανδημίας όπως αυτή που βιώνουμε ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς/κηδεμόνες, οι Διευθυντές/ντριες, και οι Προϊστάμενοι οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π..

Τέλος, το Σχολείο  πρέπει να συνεργάζεται με τη Σχολική Επιτροπή, το Σχολικό Συμβούλιο και την Τοπική Αυτοδιοίκηση για την εύρυθμη λειτουργία του. Να είναι ανοικτό στην Κοινωνία και να συνεργάζεται με επιστημονικούς, καλλιτεχνικούς και πολιτιστικούς φορείς για την ολοκλήρωση του παιδευτικού του έργου.

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από το Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Επιπρόσθετα για το σχολικό έτος 2020-21,λόγω της πανδημίας(COVID 19),θα τηρούνται όλα τα μέτρα ασφαλείας και τα υγειονομικά πρωτόκολλα ,όπως αυτά ορίζονται με το ΦΕΚ 3780,8/09/20 καθώς και όλες οι υπουργικές αποφάσεις που έχουν ως θέμα την αντιμετώπιση της πανδημίας στις σχολικές μονάδες. Το σχολείο θα λειτουργεί με τηλεκπαίδευση, όταν συντρέχουν λόγοι σύμφωνα με το ΦΕΚ 4264/30-09-20.

Λιβάδι 28-9-2021

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ                                                            ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ             ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ           ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ ΔΗΜΟΥ